mot all logik.....

...jo, medans jag grundmålade stolarna klart, två lager grundfärg och nu väntar dom på täckfärg! Men medans jag målade så for skrutt omkring och bara störde....kom med den ena leksaken efter den andra och tyckte vi skulle leka, så när jag målat klart fick Arrac mat på gräsmattan och jag tog Dizni med mig ut på fotbollsplanen för lite träning.

Extern belöning i form av matskålar, vi körde lååååååånga framförgående, både med koppel och utan, hon börjar fatta galoppen nu igen! Sen lite inkallning med ställande, vi har börjat men inte hittat nån bra metod riktigt än.....får fundera lite och testa. Sen körde vi lite fjärrdirigering, och det är just HÄR som min rubrik kommer in! 

99% av alla som tränar hund har belöning BAKOM hunden i fjärren....jag testade det vilket fick till följd att lilla fröken  typ vred sig mer och mer mot matskålen för varje förflyttning, och dessutom bakåt. Så vi la rätt snabbt ner den metoden, av en ren slump testade jag att ha matskålen mellan mig och fröken, och se då funkade det klockrent?!?!?!?????!? Mycket märkligt....men det kanske är för tidigt att slå fast att det är just denhär metoden vi ska köra, men håll med om att det är rätt ologiskt?????  

Kommentarer
Postat av: Nice

Finns det nåt som heter logik i hundträningen??



Var bara glad så länge det funkar :-)

2009-06-17 @ 07:31:07
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM
Postat av: Camilla & Nixx

Jag har då belönat med godis framför. Prövade bakom men de funkade inte på Nixx. Och jag är då väldigt nöjd med våran fjärr.

kram

2009-06-17 @ 17:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0