Inte en enda bild!

Men massa text! Helgen gick i "de grönas" tecken, lördagen ägnades åt skytte och söndagen var jag och fröken med och visade hundtjänst för plutoncheferna som var på kurs! Så himla bra vi visade!! Fick mycket beröm för vårt jobb, hon både spårade, patrullerade och bevakade kanonfint!! Kändes jätteskönt med tanke på hur illa det gick förra gången vi var förevisningsekipage.....

Det var ju dessutom 30 grader varmt, så värmen var rätt tuff, men hon jobbade så himla fint och gav sig inte utan stretade vidare, hon var helt gul av tallpollen när vi kom ut från skogen! Hon gjorde en kanonpatrullering i råterräng, jag var sååååå stolt över henne! Kändes skönt också att vi fick beröm inför hela gruppen :)

Annars så har det varit träningstävling, i måndags....gissa om hon var lite låg?? Svar ja, men inte så det störde, hon jobbade jättefint men vi nollade ställandet....å fick oerhört dåligt betalt för vissa moment....trots galopp på inkallningen fick vi bara 7,5 med kommentaren "tempo"???? visst, hon gav inte järnet, men att dra 2,5 poäng, trots galopp???? Jaja, vi tar nya tag och laddar för tävling framöver......

Annars har jag faktiskt några dagars sommarlov innan jag börjar jobba på måndag, i morgon ska jag plantera ut lite växter, friskt vågat hälften vunnit! Jag brukar ägna nationaldagen åt det, men det får bli några dagar innan i år, helgen är bokad för annat, utställning på lördag och högvaktsträning på söndag!

Ja, min inspiration till att blogga är rätt låg just nu.....men vi får väl se!

Kom ju på att jag har några bilder på mig o fröken in action! Håll tillgodo!
Vår enda uppgift är att låta elak så busen skall hålla sig lugn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0