funkade idag också??!!

Jag var ju tvungen att testa att ha belöningen framför idag också på fjärren, och det funkade?!??!!! Så nu börjar hon fatta vad som gäller! Skööönt. Testade också att ha extern belöning vid inkallningen, så på full-längdsinkallning stannade hon kanonfint!!! På bara två dagars tränande!!! Hur coolt som helst!

Körde också framförgående, och det gick också kanonbra, så det känns jättekul att träna henne nu, det är förresten rätt skönt att vara lite aktiv på kvällen när man stått på jobbet en hel dag, det är ju rätt intensivt ibland och många bollar att hålla i luften, så det är skönt att helt släppa det och bara koncentrera sig på att träna.

Vi tränar inte länge, kanske 25-30 minuter, men vi gör iaf nått! Det blir ju ganska tråkigt hemma för dom nu när både jag och nicklas jobbar, dom är ju vana att jag oftast är hemma.

Nej, nu ska jag ta med mig en filt och gå ut till Nicklas som tänt en liten brasa i fina eldkorgen och slagit upp en whiskey! Trevligt kväll!

Kommentarer
Postat av: Cattis & Ronia

Är din hund lite framåttänkande istället för bakåt? ;) Kul att det funkar, både fjärren och ställandet.



Det lät ju hur mysigt som helst det där med filten och whirrepirren :)

2009-06-18 @ 12:46:20
URL: http://www.ronia.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0