Äntligen......

kommer nu en uppdatering! Den blir lång med både bilder och text.....

Det är ju verkligen evigheter sen jag skrev nått.......men veckan har gått i en rasande fart men saker inplanerade till höger och vänster...

Vi börjar väl med utställningen den 6´:e i Gävle, själv hade jag ingen kamera med mig, men Cattis hade! Så det finns bilder på hennes hemsida, även hos Sandra finns det bilder, så ni får titta där! Med tanke på resultatet så kanske jag alltid ska lämna kameran hemma?!?!?! Vi placerade oss först i bruksklass och tog därmed hem vårt första CERT!!!!! När vi kom dit och jag läste katalogen så såg jag massa andra bra hundar i bruksklass, så jag blev rätt besviken och trodde nog att vår cert-jakt skulle misslyckas...men jag är glad att jag hade fel!!!!! Domaren gillade henne jättemycket!! Han ville ha hundar som visade lite glädje i ringen och de hundar som busade lite var de som placerades först, cooolt! Jag hade Anna och Disa med mig, Disa var ensam i championklass och slutade dagen som BIR!!!! Sen blev hon tvåa i gruppen så det blev ingen BIS-final.....

Tyvärr var utställningen katastrofalt dålig arrangerad.....den ena domaren var sjuk så det var bara en domare som dömde alla bruks-hundarna, så det tog ju lång tid att dömma alla hundarna så finalerna kom ju inte igång förrän sent på eftermiddagen, men trots återbudet från den ena domaren så kunde väl arrangörena varit liiiiite smidiga och åtminstone förberett finalerna så dom kom igång utan massa väntan! Nu satt alla utställare och väntade medans arrangörerna satt och fikade!!! Det är RIKTIGT illa!!!! Sen att ringsekreterare och en del övriga arrangörer själva ställde hundar i ringen ger heller inget särskilt proffessionellt intryck!! Nu kan jag ju inte klaga på resultatet, men jag kommer inte att åka dit nåmer! 

På väg hem stannade jag och lilla fröken på Rommehed och firade nationaldagen, hon skötte sig kanonbra, som hon alltid gör när det är mycket folk iof..... det är skönt att höra alla kommentarer som jag får höra om henne, dels att hon är mycket söt, men framförallt att det är trevligt att se en så väluppfostrad hund! Härligt!

Tisdagen tillbringades i Åsen!!!! Vi fixade massor, målade och kom en rejäl bit på väg
 
Men först var vi ju tvunga att fika......med ett snickarbord som fikabord! Man tager vad man hafver!

Sen började vi jobba....här är stora rummet, vitt och tjusigt!
 
Här målar jag vår hall...från bastupanel till vit och tjusig!


Tja...när jag ändå målar så kör vi två bilder på det :)


Sen va det ju dax för mer fika.....denna gång på uteplatsen!


Sen gick vi ner till sjön och skulle äta lunch....j-vla massa mygg och allmänt otrevligt.....


Sen gick vi bort till badplatsen och badade hundarna då de hade lite svårt att komma ner i vattnet vid vår egen båtplats


Vi hade en underbar dag och hann med mycket, skönt att få en heldag och inte bara några timmar som vi hittills haft.

När vi kom hem kröp Nicklas upp i soffan och lilla fröken var mycket snabb att hänga på!







Som ni ser är Dizni´s motto: Ju närmare desto bättre :)

Ja, nu blir ju detta lite osammanhängande...men efter en heldag på Åsen och uppstart på jobbet som såklart tog rätt mycket energi.....men på torsdagen var det dax för tävling!!!!! Jag och Camilla drog iväg till hedemora, jag var verkligen jätteoladdad för tävling och var nära att lämna återbud, hade inte Camilla varit med så hade jag aldrig åkt! Men nu i efterhand är jag såklart glad att jag åkte! Vi slutade som 4:a med 171,5 poäng och LP1!!!
Betygen såg ut såhär:
8 på platsen, hon satt sig upp när jag kom fram!?! Något hon aldrig gjort förrut....men hon började vifta på svansen så fort jag gick emot henne, jag sa ändå ett extra "ligg" när jag var några meter ifrån henne, men det hjälpte inte...men hon lade sig på första kommandot och låg fint trots att hunden bredvid gick upp, hon nosade lite men slutade av sig själv efter någon sekund vilket var skönt!
8 på tandvisning, domaren kom fram innan jag hann sätta henne.....så därför fick vi bara en 8:a....surt!
8 på linförigheten, den var katastrofdålig!!!! Riktigt pinsam, hon gick i sin egna lilla värld, så jag får vara ruskigt glad över att få en 8:a
8 på läggande, hon lade sig tydligen lite segt.....
8,5 på inkallning, hon hade bra fart med saktade in till trav de sista stegen.....
8 på ställande, hon tog några steg innan hon stannade
10 på apportering, hon tuggade två ggr men inget som domaren tyckte var något att dra poäng för...
10 på hopp, det ända momentet jag är nöjd med!!!!!
10 på helheten, domaren gav 10 till alla.....så det är inte så mycket att hurra för.....

Men det var en jättedålig tävling, jag är verkligen inte nöjd med det vi presterade! Men nu har vi vårt LP och får fortsätta på momenten i tvåan!

Glömde ju förresten!!! Jag planterade ut alla mina plantor också, här kommer lite bilder!
Såhär såg det ut innan jag började........




Några av pelagonerna......


Såhär fint blev det i gamla besprutningstunnan!!!!!


Arrac är nog egentligen inte så förtjusta i blommorna.....han verkade inte alls förstå att han var tvungen att låta blomkrukorna vara i fred.....


Ja, sen då helgen.....nu var vi i Trängslet och övade inför högvakten och vi fick så mycket beröm!!!! Dizni skötte sig exemplariskt!!!!!! Gick lugnt och fint bredvid mig hela tiden, så det känns tryggt inför genomförandet.

Hon var hur cool som helst och gick lugn och fin runt bland alla grönklädda människorna och lät sig villigt och glatt klappas på......Många kommenterade hennes lugna sätt vilket känns bra, både för hennes skull men också för att rasen rottweiler behöver alla positiva vibbar den kan få!

Ja, detta var ju en mycket rörig rapportering av vad vi haft för oss sista tiden........Men håll tillgodo!

Kommentarer
Postat av: Nice

Vad det ser mysigt ut med Dizni på magen!! Så skall jag lära Grym att ligga :-)

Åh va fint det blev med alla krukorna!!

2009-06-15 @ 16:17:50
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM
Postat av: Anonym

Åh vad många fina bilder på olika hundar och "mattor" Jag tror du har mormors fotvinkel på vissa bilder.... Det syns tydligt att Diza och Dizni är syskon.

Kram till er alla

mamma Bitta

2009-06-15 @ 16:20:23
Postat av: Cattis & Ronia

Nu finns det lite fler foton på er att kika på hos mig från lydnadstävlingen :)



Ska ni inte ställa i Alfta? Varför just Köping och Askersund? Vi kanske inte ska ställa för samma domare eftersom vi har såna olika typer ;) Fick ju liiite mycket bättre kritik i helgen än i Gävle.

2009-06-15 @ 20:40:26
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Anna

Här händer det mycket, vill jag lova! VAd duktiga ni är!



Alltid lika fina bilder också!

Ha det bäst!

Kram kram

2009-06-16 @ 08:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0