Torpet!

Det var med lite vemod jag åkte hemifrån igen....hade ju knappt landat efter Marma kändes det som.....Men mot torpet åkte vi efter en mellanlandning i Falun för att kolla på telefon och köpa present till Amanda, tror ni jag hittade nån telefon då???? Jajemän! Tror ni jag köpte den?? nopp......Kära maken var prompt tvungen att ifrågasätta om jag verkligen behövde en så avancerad telefon med så mycket finesser.....så nu pågår operation övertalning här hemma! Jag erkänner att jag är liiiiite tekniknörd :) Till lilla Amanda fick jag äntligen köpa något jag längtat efter! En liten mini-kånken!! Tuva hade ju redan ryggsäck när hon började förskolan, men till Amanda hann vi före föräldrarna! Så nu har Amanda en liten fin röd kånken.

Väl framme vid torpet var det lite chockartat....där det förrut växte fin gammal trollskog var det numer kalhygge, jag vet att skogen behöver föryngras, men måste den bli yngre just där jag ska vara????? Hundarna var iaf överlyckliga över att vara där och strosade runt i godan ro. Vi trivdes också bra, i sällskap av Nicklas föräldrar, hans moster Inga och kusin Ninni. Henke, Tez och Amanda kom också så det var fullt hus, särskilt nör det regnade och alla inklusive hundarna skulle trängas i stugan....

Vi tränade lite hund också, Dizni höglöper och det är väl en överdrift att säga att hon är "på¨" snarare skulle jag säga att hon är jäkligt mycket "av" Jag vill verkligen inte skylla på löp utan träna som vanligt, men när hon knappt ens tittar åt bitskinnet så är det illa...... En gång, på sin höjd två funkade det som belöning, annars mest tittade hon på det när det for iväg å då finns det ju liksom ingen vits att köra mer.

Vi körde lite ligg-markering också, det har hon fattat och spontanmarkerade Amandas leksaker! Naaaaaajs!

När vi kom hem idag var det lite trädgårdsarbete, klippa pelargoner och knipsa döda tagetesblommor, Nicklas ägnade en god stund åt att klippa gräset, det hade växt så det knakade i regnvädret! Efter två vändor med gräsklipparen och lite räfsa såg det iaf acceptabelt ut igen.

Jag lovade ju bilder från torpet, och dom ligger i tryggt förvar i kameran, jag orkar inte fixa det nu, tar det i morgon, så nu får ni klara er med massa text!

 Godnatt godnatt och tack för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0