Homestyling.....

....inte på nån högre nivå, men väl med lite humor :)
Fina Arrac!




Lilla fröken orkade jag inte ropa på, men det är ju tydligt vems plats som är vems, eller????


Annars då? Jag jobbar o jobbar....idag var en dryyygt dag! Telefonen ringde i ett och det var massa läger som drog igång vilket innebär att ungefär 30 mammor ringer och frågar om just deras Kalle eller Anna kommit fram....ibland har jag bara lust att svara: Ja, sen när tappade SJ bort ett barn??? Dom inser liksom inte att om dom inte är ensamma om att ringa, sen förväntar sig de dessutom att vi ska känna igen alla barn som precis kommit innanför dörren, visst har jag bra namn-minne, men det krävs ändå en presentation för att jag åtminstone skall ha en chans att komma ihåg namnet.....

Hundarna då, ligger dom bara o vilar? Ja, jo rätt mycket faktiskt....lilla fröken höglöper och är inte så rackarns pigg på att göra nått heller, Arrac lider jättemycket i värmen så med tanke på hans allergi blir det rätt mycket vila även för hans del, vilket han ju aldrig klagat över....

I går körde jag o fröken liggmarkering, jag tror minsann hon fattar!! Om hon har halvtaskigt föremålsintresse förut, så blir det ju inte bättre av löpandet...så jag har faktiskt belönat med godis, eller rättare sagt, jag har använt hennes mat som belöning så vi har förenat nytta med nöje :) Hade tänkt att flytta ut träningen ikväll, men nu verkar det hällregna ute, så vi får hitta på nå annat istället......Nej, jag räds inte regn! Men nyinllärning i regn är inte min grej....Regn används som störning vid redan färdiga moment och då liggmarkering är nytt känns det så fel att börja med det i hällregn...

Nu ska jag studsa ut i bilen och åka ner o trängas med turisterna på samhället, jag glömmer alltid bort att det tar minst 45 minuter att bara ta sig ner o handla jämfört med icke-turistsäsongens 20 minuter....Jag hävdar fortfarande att ica borde ha en "jag-bor-i-rättvik-kö" så vi slipper trängas med alla turister! Men hittills är det ingen som nappat på min idé...tråkmånsar!!!

I morgon är det hundträning på schemat, å så kommer mamma o pappa!!!! Ska bli jättekul!

Just de, lite reklam också.....på onsdag är jag gästbloggare! Ungefär som sommarpratare fast i skriven form, det är min vän LKarlsson som har bjudit in till gästbloggande, 7 av hennes vänner har fått hedersuppdraget att blogga varsin dag och på onsdag är det min tur!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Nice

Haha, vilka fantastiskt roliga skyltar, eller bokstäver!! Speciellt roligt blir ju Arracs smeknamn när man ser Fröken D's alla rosetter och diplom :-)

2009-07-21 @ 07:56:22
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM
Postat av: Anna

Jag tycker Arrac blir lite smått mobbad där hemma. Jag tror jag måste nog snart komma över och visa att han också är värdefull :)

2009-07-21 @ 09:13:35
URL: http://annaprickeneriksson.blogg.se/
Postat av: Andreas & Mörka Molly

Vad fint det blev! (men ngt litet pris eller diplom kunde kanske Fjant få ha framme...)



Lilla Tjörn typ tredubblar sin befolkning under sommaren så jag vet precis vad du snackar om... Egen kö hade varit nice.



A & MM

2009-07-22 @ 13:54:46
URL: http://andreasmolly.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0