Ett lyckat spår!!!!

Ja, men först lite annat... Jag bytte ju blogg från blogtown för jag var så less ¨på att dom inte hade någon bildserver utan jag var tvungen att lägga upp bilderna på nnån annan server först och det blev drygt i längden, så då skaffade jag blogg.se istället, vilket fick till följd att jag tappade massa läsare! Blogtoen har ju en fördel och det är att man kan prenumerera på inläggen så det kommer ett mail varje gång den uppdaterats vilket ju är kanonbra så slipper man ödsla tid på att kolla en blogg som ändå inte är uppdaterad!

Men så igår så visade Anna mig hur man kan typ göra samma sak fast samla ALLA bloggar på en och samma sida! Så om ni klickar på gårdagens länk så kommer det upp en ruta där det går att registrera sig! Jag har redan idag tjänat massa tid, istället för att gå från sida till sida och kolla så loggade jag bara in på bloglovi´n så fick jag se vilka som uppdaterat, kanoners!

Jag läser inte jättemånga men några stycken, bl.a. systerysters, Anna´s o Lina o Josefin, sen uppdateras ju inte alla så ofta, men jag läser ju Nixx´s också....när den väl uppdateras förståss ;) Undra om jag glömt nån....det har jag säkert gjort....Men det är iaf smidigt att ha alla samlade på ett och samma ställe! 

Men så till dagens höjdpunkt, spåret!!!! Det har, och är fortfarande vår lilla stötesten.....men vi kämpar och sliter för att det ska bli bra, men som Michel sa på Marma, det är nog inte Dizni som inte kan spåra, det är nog mer matte som inte kan....vilket var en helt fullkomligt korrekt analys! Men jag jobbar på att lära mig!

Iaf, i hällregn gick jag ut ett spår, drygt en km långt inte så svårt, 4 vinklar och en spetsvinkel och bara en slutapport. Det var växlande terräng, tallskog och kraftledningsgator och så avslutade jag på en grusväg kanske 20 meter. Tanken med vägen var att hon skulle få ny energi på slutet när det kom ett terrängskifte, och det funkade kanon!! Spåret låg bara en timme, jag hade inte tid/lust/ork att vänta längre, vi började med ett klockrent spårupptag och sen iväg, med bra drag i linan och ett mycket målmedvetet jobb! Första vinkeln stannade hon och nosade läääänge, jag undrade varför men kom sen på att jag ju stått där en stund och funderat hur jag skulle gå, men sen vidare iväg, snurrar i nästa vinkel men löser det själv och ut på ett öppet kalhygge där hon spårar kanonbra! Vidare upp till spetsvinkeln som jag lagt lite elakt precis där det gick från skog till öppen terräng, men det löste hon fint. Jag hade tagit ytterligare en snöra-skorna-paus som hon också visade. 

Sen hade jag helt oplanerat gjort ett virrvarr....det blev så jäkla blött så jag gick lite kors o tvärs innan jag bestämde att byta riktning, när vi kom fram till virret så gick hon vänster precis som jag gjort och började sedan vinda och drog lite och hamnade sedan på rätt spår igen ut från virret, frågan är hur det hade varit om det legat en apport inne i virret?? Jaja, hon löste det iaf helt kanon och efter det fick hon ny energi och drog som tusan, vidare ner på vägen och precis som jag trott så sög hon verkligen fast i spåret och gick klockrent sista biten upp mot slutet! Riktigt skönt att få ge belöningen när hon spårade som bäst!!

Så en hyffsat blöt matte och en hyffsat blöt Dizni åkte sedan hem och sov en stund på soffan innan Nicklas kom hem och bjöd på whiskey :)

I morgon kommer Henke, Tez och Amanda, jätteskoj!! Bl.a. står ett besök på lager 157 på programmet, och så titta på lite bilar förståss....hela Rättvik är fullkomligt invaderat av entusiastbilar som det så fint heter...raggaråk skulle nog jag kalla det....men rätt kul att se en sån entusiasm och en hel kultur runt bilar!

 Há det gott!!!

Kommentarer
Postat av: Anna C

Härligt att ni jobbar på så bra!



Tycker iofs att det är skit kul med en massa "raggar-åk"! Äntligen händer det lite på vår annars så tysta samhälle!

Kram

2009-07-27 @ 22:48:31
Postat av: Ann och Lowa

Hejsan

jag har länkat till din hemsida, hoppas det är okej=)



mvh ann och lowa

2009-07-28 @ 21:16:56
URL: http://www.lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0