Ruskigt effektiv!

ja, efter en sovmorgon satte vi fart! Vi har ju lyckats vända dygnet rätt friskt, är vakna till tolv halv ett och sover sen alldelles för länge.....

menmen efter en sovmorgon satte jag fart, projekt fixa papper stod på programmet, men först städade jag i medicinlådan, slängde gamla halvtomma askar och plåster från typ 1990-talet! Sen tvättade jag en stol som vi ska måla och ta ut till stugan,  nu ska den bara slipas o målas! Sen fortsatte jag till dagens huvudprojekt, plockade bort alla gamla papper ur pärmar o lade i fina boxar som jag prydligt skrev namn på. Sen fortsatte jag med att fixa hundarnas pärmar och satte in alla protokoll o diplom. Det tog sin lilla tid och jag blev abrupt avbruten av Dizni som kom farande o studsade rakt in i alla pappershögar....hmpf!

Jag klädde på mig och gick ut en sväng, eller jag gick inte jag åkte spark!!! Eller försökte åka...dels va det på tok förmycket grus o sen är det inte lätt att åka med en överglad Arrac och en måttligt road Dizni...Så ungefär varann meter fick jag stanna o lugna Arrac o samtidigt försöka peppa Dizni att springa liiiite fortare! Så gissa om det gick bra??? Efter ungefär 1 km hade dom hittat nån sorts harmoni och jag lyckades åka riktigt bra! Vi avslutade sparkturen med att hoppa i stora snöhögen på parkeringen, Dizni far o flyger som en liten studsboll, Arrac kliver omkring med en anings mer värdighet ;) jaja, lite trötta blev dom iaf!

Väl inne igen återvände jag till alla papper, fixade mappar att stoppa alla kontrolluppgiftspapper ocks, så nu känns det skööööönt! Igår satte jag in massa kort i album också, sånt där tråkgöra som bara måste göras...jag har lovat mig själv att aldrig ha kort liggande på hög, utan sätta in dom så fort jag framkallat dom! (Om du läser mamma så är det inte dig jag tänker på....eller??????) Nu va det inge kort direkt utan alla bilder från fotoalmanackor som vi fått. Vi kollar aldrig i gamla almanackor, men sitter fotona i album så kollar man ju då och då! 

Ja, så himla mycket mer har jag inte gjort...spelat lite trumpet också, å pratat med systeryster i telefon, mycket bröllop blir det! Det känns som vi får uppleva hela planeringen igen, helhäftigt! Å nu slipper ju dessutom dom göra alla missar som vi redan gjort! 

Kvällen ägnades åt brukshundklubben, möte med revisorerna...bra med engagerade människor som verkligen vågar granska och inte bara av slentrian säger att det är bra! 

Nej, nu ska vi se om vi kommer isäng för midnatt....ut en sväng i kylan först, 15 minus....så det gäller att klä sig lite innan man sticker ut näsan! 

             på återseende!!

http://.www.arrdiz.se

 


 

Kommentarer
Postat av: mamma

Hmm, förstår inte vad du menar, med kort som ligger i högar. Jag ligger nu ganska intakt.

Kram från ett snöpudrat S.Vi

2009-01-30 @ 09:45:25
Postat av: äldsta dottern....

åh, men kors i taket:) Kanske t.o.m satt in julbilderna?? I så fall är du före mig...dom ligger fortfarande på datorn...Men så fort dom kommer från expert så ska dom in i album! Jag har nästan lyckats fylla albumet där jag måste köra fotohörn, så nu börjar jag på nytt album, utan fotohörn!

2009-01-30 @ 12:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0