Blandat smått o gott!

ja, så kan dagen beskrivas!

Började med 2 timmars seminarium, via marratech som är högskolans "forum" för distansstudenter, det var mycket märkligt att sitta och prata med folk som var utspridda över landet....I början var det konstigt och lite stelt, men det lossnade efterhand och på slutet gick det rätt bra!

Efter seminariet var det tokbråttom upp till Mora för att träffa överläkaren, jag kom in på avdelningen 12.57, träffade läkaren 13.05 och var ute igen 13.15! Så ungefär 10 minuter träffade jag läkaren!!! Å då hade jag ändå varit besvärlig och ställt massa frågor och bett att få se röntgenplåtarna....

Men vad sa han då?? Jo, han var mycket positiv och tyckte jag hade en rörlighet som var över förväntan med tanke på hur illa det såg ut. Jag såg ju på röntgenplåtarna att det var massa skuggor o streck i benet...Det såg ut som hajtänder på ett ställe i armen, och så ska det definivitivt inte se ut!! Han berättade att själva tjocka delen på benet hade varit helt lös....och den hade dom först stiftat fast innan dom ens kunde börja att fästa ihop resten...Så med tanke på den rörlighet jag har nu, sex veckor efter operation, så hade han stora förhoppningar om att jag skulle bli helt återställd! Jag ska dock ta det lugnt ett tag till....

Efter dessa 10 minuter på lassarettet fortsatte jag ner på stan, handlade passpartoukartong och fina små arkivboxar på Bokia. Jättesmart att köpa stora kartongbitar det första man gör??? Eller inte...så jag fick gå envända till bilen innan jag kunde fortsätta min shopping! Köpte shampo, som bara finns att köpa i Mora! Eller iaf på så stora flaskor som jag vill ha! Sen blev det ett par snygg-byxor från HM, ett riktigt fynd! Ett par gympa-byxor också, även det på rea! Ska det shoppas så ska det vara rea! 

Sen avslutade jag med ett besök på slott och koja, ett urmysigt ställe! Hittade massor med saker som vi kan ha i stugan....måste bara övertyga Nicklas om att vi "behöver" alla dessa saker :) Jag köpte ett fint zink-fat, å gissa vad vi ska ha på det då???

När jag sen kom hem så kommer Nicklas å berättar att han ska åka till mocambique i april!!! Västerås stift har nån resa och han ska följa med som ungdomsansvarig...Bara sådär helt apropå!! Jag är inte nåååååååå avensjuk! Inte ett dugg! Nee, eller hur? Jag vill också åka till Afrika!!!!!! Fast jag kunde inte låta bli att påminna han om alla sprutor han måste ta innan han åker *hihi*  

Fy, detta blev också ett inlägg utan bilder....men jag får väl ha massor med bilder en annan gång!

            på återseende!

Nu ska vi fira pappas namnsdag med lite gott kvällsfika! Grattis pappa!

   http://www.arrdiz.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0