Sådär fånigt glad!

Ja, varför då då?? Jo, solen skiner, det är 50 cm pudersnö ute, hundarna är nyrastade och ligger o sover, kaffet är nykokt, jappen är kylskåpskall och sist men inte minst! Huset är vårt!!! Vi var på banken idag och fixade alla papper!

Det var ju bara ren formalia idag, skriva under x antal papper och få en tjock lunta med oss hem, så nu är vi skuldsatta fast å andra sidan husägare!!!

Vi fick massa goda råd av de gamla ägarna, som vi tacksamt tog emot förståss! Fick också veta att det finns en människa som mot betalning kan ploga vägen, kanoners!!!!! Om man vi inte skulle vilja/orka gå ut så kan vi alltid ringa så plogar han åt oss! 

Annars så är det lite mycket just nu....årsmöte med NBK i kväll, sen har ju vår käre plutonchef lite strul i livet, så jag o Richaud har fått fixa iväg en kallelse huxflux som också tagit tid....Å så drog vi igång en allmänlydnadskurs igår jag och Nicklas, jättekul! Men det tar ju också massa tid....perfektionisterna x2 som har kurs tillsammans, ja ni kan ju tänka er hur minutiöst vi planerat kurstillfällena???? 

Det var ett jättegott gäng hundägare, och vi fick dem allihopa att skratta första gången, och det bådar gott! Det ska va kul att gå på kurs och kul att träna hund!  

Våra egna fyrbenta varelser då?? Jodå, dom lever! Fast så mycket träning blir det ju inte....igår försökte jag åka skidor.....Arrac studsade runt och vallade mig o Dizni såg ut som det var det tråkigaste hon någonsin gjort....så efter stund gav jag upp! Jag kunde inte åka så länge....efter 30 minuter gjorde armen minst sagt ont....så då gav jag upp och gick in istället.

Idag tänkte jag åka igen, men kom på att det är ju dumt....så jag gick en promenad på isen istället, det är plogat en fin bana ända ner till långbryggan, det var typ 18 grader kallt, men strålande sol!!! Å solen värmde faktiskt!! Jag stannade flera gånger och vände lilla vintertrötta ansiktet mot solen och bara njöööööööt!

Dizni njuter också av solen och flyttar runt på golvet i TV-rummet vartefter solen flyttar sig, hon riktigt lapar sol! Igår när vi kom hem från kursen så hade lilla undebara fröken skrutt hämtat en stekspade, en stekpincett och en temugg...ur diskhon!!! Stekspaden kom hon med i munnen när vi klev innanför dörren, stekpincetten låg i två delar på köksgolvet och temuggen stod under matsalsbordet! Plus att hon hade "diskat" stekpannan och stänkt massa taco-köttfärs över diskbänken! Hon är väl för underbar!?!?!?!?!?!?

Fast idag imponerade hon! Vi mötte folk på morgonpromenaden, dom frågade om dom fick hälsa och jag sa att det gick bra att hälsa på Dizni, så jag skickar fram henne, hon stod faktisk lös hos mig, trots att dom pratade med mig! Bara det är ju imponerande! Människorna blir väldigt mycket hälsade på...hon var i sitt esse och hälsade rejält, men sen när vi ska gå så säger jag bara "Dizni kom" och hon direkt studsar till mig, imponerande, eller?????

Ikväll är det som sagt årsmöte, håll tummarna att vi får med oss nån fin pokal med oss hem!

På återseende!!!

  http://www.arrdiz.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller tummen !! :)



Hjälpsam vovve!! Diskat och allt !! :D

2009-02-12 @ 17:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0