massa bilder!

Ja, jag lovade ju bilder från vårt besök på bosporen i Leksand...o när jag ändå laddade ur bilderna så tänkte jag bjuda på lite blandade bilder från telefonen.
Jag använder telefonen lite som en dagbok, jag tar nån bild och sparar o sen kan jag gå tillbaka å kika och kommer då ihåg vad/när/hur saker o ting hände! En bild säger mer än tusen ord.....Nu är bilderna av usel kvalité....men håll tillgodo ändå!

Klicka på bilderna så blir de större!!


Kanske en aperetiv till kaffet?? Eller en aperitif?? Det är frågan....

Eller ett glas moserande vin? Eller ett glas mousserande....Svårt val!

Kom nu ihåg att detta alltså står på deras meny! Känns sådär seriöst! Men pizzan var god!! Men alltså, hur tänker man?? Har man ingen koll alls?? Fast å andra sidan så kanske alla tänker som vi, "nån annan säger nog till....." 


Här är en bild från vår sparktur på Siljan....det var bara det att det var snö på isen....så det slutade med att jag använde kopplen till att DRA hem sparken med....


Här är Arrac tomte! Måttligt road.....Men van efter några års julfirande!


Dizni undrar vem i h-vete som ställt ett möblemang just där hon ska ligga??


Nicklas kommenterade denna bild med att säga att det iaf blir lite tystare vid matbordet med Arrac som sällskap, vad katten menar han med det????????? (Arrac brukar inte på några villkor få sitta i kökssoffan, denna gång är ett undantag!!!!) 
 

En igensnöad Dizni......


haha, här är en bild från Mc i Falun när jag var med Frida i Falun, vi lämnade Martin o Kaiser halv åtta hos veterinären, sen bänkade vi oss på donken för att käka frukost, men vi hann förmiddagsfika där också innan vi åkte därifrån, för att sedan återvända för att käka lunch! Kassörskan skrattade gott när vi berättade vad vi höll på med!


Här är vi på promenad uppe runt s:t Davidsgården! Härligt med all snö!!!!!


Tänk om man hade såhär långa ben!!!! Fast rätt kul perspektiv på bilden :)


ja, ska man vara fin får man lida pin.....Det gjorde ondare att fixa slingor med 63 paket än att bryta armen! Fast det fick jag inte säga sa frissan Madde.....


Nyårsdukning.....ni har sett den förrut...men repetition är kunskapens moder :)


jaja, favorit i repris....en trasig arm....


Underbaraste lilla Tuva! Här spelar hon Pippi Långstrump-spel på datorn, hon är jätteduktig! Jag fattade inte men hon klickade och hade världens koll!!! Jag längtar till påsk, då ska jag åka ner och träffa dom igen!! Vara moster på heltid i flera dagar! Ingen Nicklas o inga hundar, bara massa tid att umgås :)
 
ja, annars då?? Igår var vi nere på Classic Car Week Winter, vi hade besök av Lena, Elsa o Drama, så det var 3 finfina rottisar som spatserade omkring på isen, gissa om folk tittade???  I Rättvik finns inte så många rottisar, särskilt inte som kan visa upp sig på byn utan att vara en skam för rasen!

Alla hundar skötte jättejättebra, inget tjafs alls. Jag tycker det är jättebra att Dizni får umgås med hundar, men inte alla! I går fick hon inte hälsa utan fick acceptera att det inte var hälsningsdax. det tog en stund, men sen sa hon "okej matte, du är chef"

Väl nere på isen bland allt folk och skotrar och grejer var  hon helt underbar! Lugn o fin men ändå inte avskärmad utan bara helt underbar!! Det var en mycket stolt matte som spatserade omkring, då hade jag gärna haft min Askelonsväst på mig :)

All heder också att alla som had BRA koll på sina hundar, bara en j-vla gubbe som släppte fram sin hund till Dizni! J-vla pucko-gubbe! Nu gick det bra, men tänk OM det inte gjort det???

Här hemma verkar städmanin regera....jag har städat o fixat och inte minst tvättat! Ni vet alla juldukar som brukar ligga i en skrynklig liten hög längst ner i tvättkorgen lagom till nästa advent? Nu ligger dom tvättade å fina i jul-lådan och väntar på nästa år! Tvättat all "jobbig" tvätt, ulltröjan som ska köras separat, alla militära kläder med specialtvättmedel, bordsduken som ska köras utan centriugering, ja ni vet....men nu är det alldelles ekande tomt i alla tvättkorgar!

Nu ska jag kurera min onda hals med en stor kopp te, sen laddar vi för träning i körhallen!

På återseende!!!!

http://www.arrdiz.se

Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för igår! Jättekul att ses! Kan inte komma ikväll, eftersom vi redan varit ett varv i Rättvik mitt på dan - du vet, tjejerna skulle ju med tåget. Som du, så klokt redan konstaterat, man har inte vägarna förbi Furudal.... :) Hör av mig nästa gång jag kommer upp.

Kram / Lena

PS. Drama VAR faktiskt trött när vi kom hem! DS.

2009-02-22 @ 18:35:32
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Kul med massor av bilder!!



Givetvis laddar vi om, förmodligen väntar vi tills det är sommar och gröna gräsmattor.. men man vet aldrig om kicki ringer och säger att vi ska åka någon stans i sverige. Filurar på att åka till Noge för någon tävling i sommar, nyfiken på deras uthållighetsprov...

2009-02-23 @ 12:31:13
URL: http://www.tjw.se
Postat av: Anna

Oftast så sköter sig hundarna bättre än sina mattar/hussar..

Det är dom som stressar upp hundarna slår skriker o bankar...

Är man lugn själv brukar det oftast gå vägen.



Kul med en massa bilder :)

2009-02-23 @ 15:02:37
Postat av: Josse

Håll i hatten..... Hon kan nu ändra bakgrundsbild själv numera.... Snart är hon värsta data hackern!!! Längtar oxå tills du kommer hem! Kanske vi kan få ihop det med att prova klänningar igen... Det vore najs!! Nu ska jag krypa i säng! Vi hörs av! Jag behöver hjälp med hur du fixar styrelseprotokollen...

2009-02-23 @ 23:01:57
URL: http://jossessida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0