Spännande!

En kort bakgrundshistoria.......

Telefonen ringer och jag svarar........
-Hej, de är Carolin
-Hej Carolin, det är Börje, jag behöver komma in i ert hus, nu på en gång
-Jajemän, jag går och öppnar källardörren!! 
-Nej, jag vill in i köket, ni ska få en ny spis och fläkt!
-jahaaa, kul, då stänger jag in Dizni i tv-rummet!

Börje ringer på dörren........Jag släpper in honom och vi går ut i köket för att mäta spisen och fläkten, Nicklas kommer in och säger på skoj:
-Men Börje, kan du inte säga till Ebbe att vi vill ha ett nytt kök, köket är ju inte så stort och vi har ju pengar kvar på budgeten?
-Lämna ett förslag till Ebbe, han kan ju inte mer än säga nej!

Vi skissade och funderade och lämnade ett förslag till Ebbe som sedan kom och sa: Kör!!!

Så från att ha sett ut såhär i vårt kök:






Så ligger nu alla våra köksprylar i matsalen........


Så det mysiga köksbordet står nu i tv-rummet......Men mys ska det va ändå, oavsett var bordet står!




Så i morgon styr vi mot Valbo och hämtar vårt nya kök, sen river hantverkarna ut det gamla på onsdag, och sätter in det nya så fort det går, så innan jul har vi ett sprillans nytt kök! Nytt golv, ny färg på väggarna och ett modernt kök, kan det bli bättre??????

Hela dagen igår tillbringades i Körhuset....åkte dit 06.55 och kom hem 16.15....visserligen hade jag varit hem och hämtat Dizni och körde egen träning sista 30 minutrarna, men många timmar i hallen blev det! Vi hade lydnadstävling och det var som alltid jättetrevligt, o framgångarna duggade tätt! Camilla o Nixx lyckades trots en nolla på rutan fixa ett förstapris och därmed LP3, grattis!!!! Kerstin o Harry debuterade i ettan och lyckades knipa en tredjeplacering och ett förstapris! Inte att förglömma Anna-Lena som tävlade Dizni´s syster Disa och lyckades skrapa ihop 163 poäng och ett förstapris i ettan!  

Annars idag har vi förrutom att burit köksgrejer och varit en vända till återvinningen har vi slappat.....lyssnat på spotify och druckit glögg och fikat :)


Just de! Vi har ju firat Nicklas namnsdag också!!! Grattis på namnsdagen! Men nästa år tänker jag inte fira.....Nicklas hade ingen aning om varför han fick paket....Vi har ju bara firat namnsdag samma dag i 10 år nu, så jag förstår att det är svårt att komma ihåg.....:)

Nu väntar snart lite matlagning.....i vårt lite röriga kök, spisen står iaf kvar så länge det går! Sen tänker jag avsluta kvällen återigen i körhuset! Träning av lilla fröken står på schemat....hon var förresten högst delaktig i flyttandet av köket....hon kom bärande på det mesta i tid och otid....

Så nu vill jag att alla ni läsare håller tummarna att allt finns i morgon på IKEA!! (Jag vet några som läser men blogg.se säger att jag har drygt 30 besökare per dag, och det kanske är typ 10 jag vet vilka det är....men resten är jag lite nyfiken på!)

På återseende!!!  

Kommentarer
Postat av: Anna & Lovis

Tack för bra samarbete i sekretariatet på lördagen!



Med din fina inredningsstil så kan det inte bli annat än super när allt är klart!!

Ha det gött!

2009-12-07 @ 11:57:43
Postat av: Senior tant

Tina kan hjälpa och packa upp om det behövs, eller kan Dizni det helt själv:-)

2009-12-08 @ 10:58:27
Postat av: Kristin

Jag är en läsare.. visste du det? :)

Jag måste säga att du har ett mysigt sätt att skriva!



Ha det bra, Kram HTU2 Kristin ;)

2009-12-08 @ 14:53:37
URL: http://krillansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0