Jag ser ljuset!!!

jojemän, nu börjar jag se ett slut på köksrenoveringen!

Idag kommer förhoppningsvis rörmokaren och drar in vatten, och elektrikern och fixar lite ström. Målaren är här nu och fixar, sista strykningen gör han på måndag!

Det är ju lite som inte kommer bli klart till jul, bl.a. saknas det ett överskåp till kylen, vi hade köpt fel, eller köpt rätt men tänkt fel.....typ....Det saknas också dekorlist på ena sidan och så skåpsluckorna som är fel nyans på. Men det finns hopp iaf!!!! Å kaklet förståss.....om inget mirakel inträffar, vilket jag starkt betvivlar.

Jag var som sagt tokgnällig i förrgår och tyckte det mesta bara var drygt, men igår när Nicklas kom hem så satte vi igång att dammsuga och plockade bort alla kartonger och återställde tv-rummet till ursprungligt skick! Så nu ska bara alla pryttlar tillbaka in i skåpen, sen är det klart.

Vi skrev årets julkort igår också, men jag inser att det nog blir ett "mellandagskort" som kommer....Ska slänga dom på lådan idag så håller vi tummarna.

Idag är det annars lite bitigt ute.....minus 18.3 visade termometern, då är det lite friskt ute! O Siljan bara släpper ifrån sig massa ånga, så snart fryser den! Då blir det inte lika fuktigt utan sådär härligt gnistrande kallt. I helgen ska vi åka ut till Åsen och för första gången på flera år ärligt hugga oss en julgran! På egen mark!!! Det finns ett par julgranämnen på tomten, en för i år och så ett par till som står på tillväxt, det är coooooolt!

Ja, det var allt för nu! På återseende!

PS. hemsidan är uppdaterad med lite nytt http://www.arrdiz.se DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0