Gott nytt år!!



hmm, Lars hade skrivit i gästboken att jag skrivit i dagboken...men det har jag ju inte, jag har "bara" lagt in en bild.....:(

Men jag har inte haft tid! Eller inte heller inspiration att skriva nåt, men så idag så blev jag så inspirerad så jag fixade ett fint nyårs-kort! Mitt första!!! Men förhoppningsvis inte det enda....Det tog nån timme, men jag är nöjd med resultatet!

Nu har iaf julen passerat......Vi jobbade hela julen, så vi firade efter jul! Mamma, pappa, Maja och Kenneth var här så vi firade jul med julbord, julklappar och hela kittet....fast ett par dagar försent!

Vi hade underbara dagar, både på jobbet och här hemma. Jag räddade julen för lilla Zackarias, 2 år gammal, han hade till sin stora olycka tappat bort sin ficklampa!!! Herregud sicken olycka! Räddaren Fru From kröp omkring på golvet i kappellet och hittade ficklampan under gitarren! Julen var räddad för hela familjen ) Skämt åsido, men han blev överlycklig när jag kom med hans kära ficklampa!

Annars har helgen gått i tecknet "Av varje människa du möter kan du lära dig något, om dig själv" Ett fantastiskt citat som verkligen visar hur vi borde leva våra liv...att lyssna mer än tala är nyttigt för alla! Jag tänkte att jag inför helgen verkligen skulle lyssna på människors livshistoria, och tänk vad jag fick höra! Massor med äldre damer och herrar som har massor med erfarenheter att dela med sig av, jag lyssnade för glatta livet och fick leenden och fina historier i utbyta mot min tid, fantastiskt!

Trots att vi inför varje jul säger: Vi drar ner lite på julklapparna....jo, tjena! Det var minst lika mycket julklappar som vanligt! i år hade jag rimmat på alla julklappar! Inte helt utan hjälp dock, men rim fanns det!

1. "Denna är grön, men inte så skön"
2. "Vi använder inte ved utan el, och det är väl inte fel"
3. "Med denna du glittra och glimma, se till att ha den i dimma"
4. "Denna ska du ha på dig ikväll, när du plockar din kantarell"
5. "Med denna ni trygga kan vara, när ni ut på resa ska fara"
6. "Här är en klapp från han, som är med kvinna än man"
7. "På innehållet i denna flaska, du inte ska smaska"

Nu kan ni ju fundera en stund.....facit kommer väl nångång dag framöver :)

Nu väntar ett nyårsfirande tillsammans med Camilla o Jimmy, Fredrik o Maria, Nina o Hamed en tradition vi haft nu några år....mycket trevligt!!

ja, det blev en snabb uppdatering! Lovar att återkomma med bilder från vår jul framöver!

Ha nu ett riktigt gott nytt år!!

 

Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Tack för en super trevlig kväll, och jag hoppas att vi kommer fortsätta att fira nyår ihop. Jätte fin bild du har fixat. Hoppas vi kan köra lite ärm när ni vaknar. Tänkte även att Nixx skulle få dra lite pulka, ni kan ju hänga med så får du låna ett barn till Dizni. Kram kram.

2010-01-01 @ 11:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0