Henke, Therese och Amanda på besök!

Jepp, nu kommer inlägget om besöket! Bättre sent än aldrig.....

Jag befarade att Dizni skulle vara lite stökig med Amanda, men icke! Dom blev kompisar på en gång, Amanda fick krypa omkring på Dizni hur som helst, o när Amanda petade I ögat på Dizni blundade hon och låg lungt kvar....Cooolt!!

Vi hann en sväng till Lager 157, jag hittade tre linnen men Nicklas storhandlade! Vet inte hur mycket men det blev en stooor kasse! Vi åt såklart lunch också innan vi åkte hem och badade!

Amanda kollar om det verkligen går att bada......Det gjorde det!


En mycket stolt pappa och en minst lika stolt farbror!!


.......tryggt att hålla pappas hand.......

...särskilt när fötterna är så små o söta!

På väg upp från badet passerade vi studsmattan, Amanda var en hejjare på att hoppa....eller inte!!!

Rackarns söt unge!!!!




Om jag skulle säga att Henrik är förtjust i våra hundar så skulle jag ljuga...han är väl måttligt förtjust! Vilket ju får till följd att hundarna ignorerar honom också, men däremot Therese är Arrac´s stora favorit!!! Han kan sitta i timmar och bara bli klappad på......


Vi gick en sväng på samhället också, bland alla miljaders bilar o människor!! Shiiit vad folk!! Vi hade hundarna med, väldigt medvetet för att miljöträna framförallt Dizni inför högvakten och jag tror inte det blir några större problem....hon tuffade fram där hur världsvan som helst. Brydde sig inte ett dugg om varken folk eller hundar!

Jag vet ju inte hur man skriver inlägg som får ett annat datum än dagens, nån som vet får gärna höra av sig! Det som kommer här är iaf tänkt att hamna på en annan dag....Vi har fortsatt vår spårträning också! Ett kort spår på kanske 300 meter för att träna liggmarkering, 7 apporter varav hon gick förbi första, plockade upp andra, markerade snitseln på den tredje, gjorde en halvbra markering på fjärde, en klockren på femte, gick över den sjätte som var en lyspatron som jag stampat ner i backen.....den sjunde blev hon störd av raggare som hade lagt ett litet upplag av öl-burkar precis vid där jag lagt apporten, gissa om jag blev glad?!?! J-vla raggare!!!

Jag har verkligen inget emot dom som är här för att visa upp sina fina bilar och som villigt och glatt betalar för att bo på en riktigt camping, men dom som bara är här för att festa och som tycker att varje litet skogparti är en potensiell camping får gäääärna hålla sig borta!

Hon har iaf börjat förstå att man INTE skall plocka upp saker, nu stannar hon och tittar på mig istället, och beroende på var vi är så kan hon faktiskt lägga sig utan att jag hjälper henne med rösten, däremot kan jag också focusera på föremålet och sakta sakta låtsas ta det, då kastar hon sig ner och jag sprätter iväg föremålet, så jag tycker vi kommit en bra bit på väg! Ska bli så skööönt när det sitter!! Hade tänkt att träna idag, men hade ingen inspiratio efter jobbet.

Annars så har vi haft en mycket spännande middag...Nicklas kompis Johan Reftel passerade på genomresa och var här och åt, Johan extraknäcker som illusionist...gissa om det var häftigt att se mynt praktiskt taget försvinna framför ögonen?! Han fick både mynt, sockerbitar och spelkort att bara gå upp i rök....och dyka upp nån annanstans, jag blir ju mest arg när jag inte förstår, men mycket mycket imponerad!!

Sen har jag hunnit luncha med LKarlsson också, en lunch helt utan magiska inslag, men mycket trevlig! Nästa gång är det min tur att bli bjuden, ska bara hitta ett ärende till Gävle först......

Nu är förresten pensionat Fromhem fullbelagt! Nicklas föräldrar är här och fixar våra fönster till Åsen, så snart har vi helt igenom nyrenoverade fönster som håller förhoppningsvis många långa år! Medans dom fixar det så småpysslar jag, tapetserar hyllor och målar konsoler och nycketskåp, närj ag inte jobbar eller tränar hund förståss....

Nej, nu är det snart kvällsfikadax, på återseende!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0