egentligen inte mycket att glädjas åt....

.....MEN!

Idag har slöhögen Dizni liggmarkerat helt utan hjälp!!! Visserligen efter en stunds uppvärmning, men ändå!!

För er som är lite o-hundiga så kan jag berätta att liggmarkering är när hunden istället för att plocka upp saker den hittar i skogen så ska den lägga sig ner och stirra på föremålet....Syftet?? Jo, att det KAN vara en bomb vi hittar o den vill vi inte att hunden skall bita på, eller det kan vara en handske från borttappade tant Agda och om det då är massa hunddreggel på handsken så kanske inte polisen kan kolla om det verkligen ÄR tant Agdas handske....ja, ungefär så....

Men om man nu som fröken D under 3 års tid lärt sig att allt ska plockas upp och lämnas till matte så är det svårt att lära om.....men vi har kämpat rätt många dagar och idag tror jag som sagt poletten trillade ner!

Jag har övergett allt vad kamp/bollar/trasor heter, trots alla mina tappra försök tittar hon bara lite på föremålet och vänder sedan blicken mot min ficka och väntar på godis....så varför bara ge 75%belöning i form av boll när jag kan ge 100% belöning i form av godis???

Ja, det var allt för nu!

Kommentarer
Postat av: Nice

Va det är skönt när man får pay-back på alla timmars träning!!! Grattis :-)

2009-08-04 @ 07:04:22
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0