härliga fredag....

ja, jag vet att det är måndag...men jag har inte hunnit blogga på hela helgen! Den har gått i militära tecken och har varit jättetrevligoch lärorik! Tyvärr får vi inte längre blogga om våra övningar....säkerhetsrisk heter det på fint språk! Så då är jag väl duktig och inte gör det! Men mycket mycket bra har det varit och träningsvärken kom som ett brev på posten!!

Fredagen var alltså tillägnad trädgården och alla fröer! Solen lyste på oss och det var jättehärligt bara att få vara ute! Hundarna njöt nog lika mycket som jag....

Dizni lägger sig alltid mitt i solen......


Arrac däremot håller sig gärna i skuggan...eller som här på trappan!


När nästan alla löv var borta passade fröken på att rulla sig tills hon var helt täckt med torrt gammalt gräs och jord....


Ica hade extrapris på marsipanägg........


Såhär såg det ut när jag började!
Jag var jätteduktig och började med att diska lyktorna och ställa in dom i garaget, sen diskade jag alla planteringslådor innan jag började! Kände mig så rackarns duktig :)


Många fröer blev det........Här är luktärtsfrö som legat och svällt över natten för att lättare gro!

Jag satte bl.a. tagetes, lupiner, lobelia, broccoli, turbanpumpa, prydnadspumpa, äpplesolbrud, 3 olika sorters luktärter och solrosor, krassen tänkte jag vänta med tills lite längre fram så kan jag så dom direkt i fönsterlådorna så slipper jag mecka med omplantering!  


Daggkåpan har börjat spira och växa!

Jag fixade rabatterna också, rensade bort allt gammalt och klippte ner det som skulle klippas, härligt att se att under allt gammalt brunt finns nytt fint grönt!!


Gullvivorna som ivrigt kikar upp mot ljuset!

Jag avslutade med att åka och köpa lite penseer, i år blev det helt vita och mörkt mörkt blå, nästan helt svarta! Jättesnyggt! Tyvärr finns inga bilder på det....för det hann nästan att skymma när jag var klar!



Tyckte denhär var lite rolig....varning för rottweiler-skylt och en helt utslagen Dizni :)


Kvällen avslutade med lite grillning!

Alla har vi olika sätt att tända grillen på....varmluftpistol är en variant :)

Nu väntar en rätt späckad vecka....i kväll är det träning på klubben, i morgon är det PO-dag med högskolan och på kvällen är det medlemsmöte och styrelsemöte på klubben, onsdagen har vi fältuppgift ute med Söderås skola, direkt därifrån till högskolan för lite mer uteverksamhet med natur-kursen, sen vidare direkt till avslutning med allmänlydnadskursen på kvällen....Torsdagen är det styrelsemöte med rottisklubben, fredagkväll o lördag är det spårkurs och sen avslutas veckan med utställning i Västerås!! jaja, det ska väl kännas att man lever?!?

På återseende....typ....efter helgen kanske?!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så kul att läsa din blogg med alla bilder!

Jag funderar på att anmäla till Timrå.. hm.. ska skynda mig att bestämma mig.. ska du vara med båda eller bara en dag? Söndag får jag nog inte åka för då fyller min lilla tjej 11 år.. då måste en god mor vara hemma :)



Hälsningar från Jessica

2009-04-20 @ 22:34:22
Postat av: Jessica

mä.. jag skrev ett långt inlägg och allt bara försvann...



ja, ja..



funderar på att anmäla mig till lördagen för söndagen måste jag vara hemma för lilla tjejen fyller 11 år och då ska en god mor vara hemma och fira!! =) ( ska skynda mig att bestämma mig)

Ska du vara med båda eller bara en dag??

2009-04-20 @ 22:36:17
URL: http://www.tjw.se
Postat av: Josefin

Vilka härliga bilder!:)

2009-04-23 @ 20:08:53
URL: http://cpeja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0